Kawan-kawan kakcik

Selasa, 14 Februari 2012

Pernahkah...

... kita menangis
kerana mengenang Rasulullah SAW
yang kita dakwa
kononnya baginda adalah
kekasih kita
 
atau
 
kita lebih rela
membuang airmata
menangisi kematian seseorang
yang langsung tiada jasanya
pada kita mahupun agama
hanya semata-mata
kita pernah dilekakan
dengan lagu-lagu
yang kononnya
adalah irama hidup kita...


notahati : sekadar luahan hatiku sendiri dan tidak berniat untuk mengundang kontroversi mahupun menyindir sesiapa yang sudi singgah di sini...

17 ulasan:

  1. ma...
    cheqna ada ketikanya akan nangis pas solat bila fikirkan adakah Allah terima segala amalan cheqna..takut mikirkan azab dialam sana...
    kengkadang ada jugok nangis kalu dengo lagu sedih..kene ngan jiwe..huhuhuhu
    diri ini kadang2 lagha jugok ma =)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cheqna...

      sebenarnya mama tak faham kerana ada di antara kita yang begitu meratapi kematian WH itu!

      Padam
    2. itu la pasal..kalu radio tu siap boleh putar2 lagu dia 24 jam...ntah hape2 =)

      Padam
  2. Salam Kakcik,

    Airmata akak mengalir bila berzikir. Bergetar jiwa bila membaca Alfatihah dan AlIkhlas.
    Lelihan air mata juga dlm solat, rasa kerdil amat kerdil sekali..

    BalasPadam
    Balasan
    1. W/salam Kak Nani...

      InsyaAllah airmata itu akan menjadi saksi di sana nanti...

      Padam
  3. Betul....
    Kat tv3 pun saya perasan asyik mengulang tayang lagu dia je utk mengenang....

    Berbeza dengan maulud aritu..

    BalasPadam
  4. saya tercari2 sapa wh tu ..... ketinggalan rupanya saya ... keh keh keh ..

    BalasPadam
  5. cik ina sedeh je, tak delah sampai menitiskan air mata.tak tergamak pun nak nangis. biasalah kebanyakan orang sekarang tengok show retis pun boleh menagis.pelik.

    BalasPadam
  6. Salam, Ahad lepas Che Mid dan gang buat persembahan selawat dan nasyid diselang selikan dengan cerita kisah nabi.. ada yang nangis, tapi CM kontrol takut over pulak..

    BalasPadam
  7. Tk ada saya nk nangis sebab kematian penyanyi tuu...

    BalasPadam
  8. Balasan
    1. W/salam Yong...

      sebenarnya saya terbaca di suratkhabar tentang beberapa orang artis 'kita' yang menangisi kematian 'idola' mereka itu! :(

      Padam
  9. saya klu dgr selawat mmg bleh sebak tapi semata2 mengenang gitu mmg jarang..sbb tu selalu galakkan anak tgk cerita ttg nabi..bila kita sama tgk kita akan rasa BESARNYA perjuangan rasul..dari situ mmg rasa sebak :(

    saya tak heran pun sape pun meninggal esp dari barat sbb baik pikir benda lain hahahaha

    BalasPadam
  10. kita hanya mengalirkan air mata utk Baginda, tapi Baginda bukan sahaja air mata yg mengalir utk kita, tapi Baginda sanggup mengalirkan darah utk umatNya kan :-)

    BalasPadam
  11. sedehkan bila tersalah nangis dan tersalah idola. kerana kurangnya kita mengenali Rasulullah dan pengorbanan yg sangat besar dan kasihnya pada kita, ummatnya. apabila kita sudah mengambil tahu pasti kita akan menangis dengan penuh sebak.

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.