Kawan-kawan kakcik

Sabtu, 3 Disember 2011

Suatu petang di pokok rambutan...

Hampir kesemua buah sudah masak

Amboiiii... ada orang sedang bersantai di atas pokok rupa-rupanya...

Eh! kenapa nampak macam ada taring tu?

Walaupun masih hijau tapi isinya manis dan longkah

14 ulasan:

  1. Kakcikkkkk....hehehehehehe
    TQ akak dah merasa, memamg sedap yg hijau2 tuh

    BalasPadam
  2. taring tu sbb mr Bob yang sibuk dok makan atas pokok...

    BalasPadam
  3. emmm rezeki Allah, bertuahnya kalau kita rajin berbudi pd tanah...dapat gak hasilnya...org utagha cakap longkah tu = isi lekang...betoi dak kengkawan?

    BalasPadam
  4. salam buat kakakku kakcik..
    longkah tu sama makna dgn lekang ye kakcik ?

    orang tempat kita kata.. ghambutan kigho..hihihi..

    BalasPadam
  5. waaa. dah lama xpnjat pokok.. huhu

    jom baca kejap=)
    http://lolz-l.blogspot.com/2011/12/tuntutan-ifc.html

    BalasPadam
  6. sedap tu kak chik.kopek rambutan tu.letak dalam peti sejuk...aduh...nikmatnya.tapi leh buat ubat batuk tu

    BalasPadam
  7. ada orang suka memetik buah buah muda yang diatas

    BalasPadam
  8. Kampung saya pun ada pokok rambutan tp rambutan kuning..best!

    BalasPadam
  9. kalau dah masak ranum mesti lagi sedap ye kakcik..

    BalasPadam
  10. kakcik,
    kakpah tak dapat nak join kakcik di rumah lf. ada hal mendadak. tel kakpah pula anak bawa ke spore. no tel kakcik dibawa sama hehe..

    BalasPadam
  11. IM dah serender dari memanjat pokok. panjat tangga nak tukar lampu siling dalam rumah pun gayat!

    BalasPadam
  12. sekarang ni rambutan masak tak serentak ek kakcik?

    tp eloklah jugak, kita tak putus rambutan hehe

    BalasPadam
  13. Rambutan isi longkah adalah kegemaran sy. Tiba2 sy rs geram. Semua org sudah merasa bahang musim buah. Sy bila lagi? Serang!!!!!!!!!!!!

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.