Kawan-kawan kakcik

Rabu, 7 Disember 2011

RTK - apo kono eh jang? ...


52 ulasan:

  1. Ni kad kahwin anak mat saleh mana kakcik? hahaha

    BalasPadam
  2. Kad macam ni menggambar kan kemiskinan bahasa si penghantar...dan kita malu membaca nya...

    BalasPadam
  3. tak check dulu sebelum hantar ????

    BalasPadam
  4. aiyo...kedai mana tukang buat ni?
    tuannya pun idak ke check dulu

    BalasPadam
  5. macam2 ye... patutnya check dulu eks..

    BalasPadam
  6. Adoi Kad jemputan.. cam nie pun ada ekk. :)

    BalasPadam
  7. yg menarik tu 'bertahtakan adat'ish...napelah lorat sangat.

    BalasPadam
  8. Ezza...

    sayang, majlis perkahwinan kononnya sangat gah hingga menggemparkan negara, tapi bahasa pada kad tidak terjaga. :(

    BalasPadam
  9. pB...

    tersangat sibuk dengan urusan lain agaknya...

    BalasPadam
  10. mama maman...

    memalukan saja, kan? :(

    BalasPadam
  11. Rinna...

    macam-macam adaaaaa....

    BalasPadam
  12. Ida...

    cuba tengok ejaannya... huruf 'e' pun dah hilang! :(

    BalasPadam
  13. kesian kat pengantin tu...kekadang kita terpaksa menanggung kesilapan org lain...

    BalasPadam
  14. samada tukang buat kad tu memang hamjadah atau kad tu dibuat kat indonesia~he~~

    BalasPadam
  15. Mimi (alamak.. terlepas komen Mimi laa...)...

    Bukan kedai kat Bali atau Bandung kot... mungkin kat Cheras je! Pengantin dan keluarganya sibuk sampai tak ada masa nak semak semula...

    BalasPadam
  16. Aina...

    sepatutnya sebelum diambil tempahan, kenalah semak contoh dulu, kan?

    BalasPadam
  17. bujal...

    mak rasa kad itu buatan 'di sini' saja... :(

    BalasPadam
  18. kita kena semak la kakcik, mungkin kedai tempahan itu tak tukar "bahasa" dalam komputer ye.

    BalasPadam
  19. eLL...

    pekerja kat kedai itu buat kerja sambil buat catatan di blog agaknya! hehehe...

    BalasPadam
  20. kenapakah??mengapakah??
    moga2 cheqna tak careless la nanti =)

    BalasPadam
  21. Sahrom...

    nak poeiii pilah... hehehe...

    BalasPadam
  22. kaklong...

    nanti jadilah lagu 'bangau oh bangau'...

    BalasPadam
  23. cheqna...

    manusia bukan sempurna, tapi tak bermakna tak boleh berhati2 dan meneliti, kan? :)

    BalasPadam
  24. kakcik ari sunday tu ari apa? hahahahaha

    BalasPadam
  25. KhaiRin...

    hari sunday tu hari yang ada matahari la kot! ;-)

    BalasPadam
  26. adeiii Kak Cik.. siapa punya kad ni.. ni kalau Pak Ngah Hamzah@ Al Lavendari baca mahu kena sindiran pedas..hehe

    BalasPadam
  27. Nida...

    majlis perkahwinan 'tuan punya kad' itu bukan calang-calang tau... hingga menjadi spekulasi dan kegemparan di Malaysia...

    BalasPadam
  28. empunya diri x kan la x cek kan...
    memalukan..jang nak kena gomo tu..hehe

    BalasPadam
  29. kita kaya dengan bahasa....

    haha!

    BalasPadam
  30. alooooo...sayang ni xdapat tengok gambar le kak..tenet No wat hal plak huhuhuhu....

    BalasPadam
  31. exora...

    mungkin empunya diri punya tahap kepercayaan yang tinggi kepada pengendali...

    BalasPadam
  32. gedek!...

    umpama rojak - bila bercampur baru sedap dimakan, ya tak? ;-)

    BalasPadam
  33. No Lan...

    gambar kad undangan perkahwinan - bahasa yang digunakan adalah menyakitkan mata dan hati, :(

    BalasPadam
  34. silap sedikit tapi impaknya besar..

    BalasPadam
  35. marahnya sy kalau org salah eja utk benda2 penting mcm ni..contoh banner ke, papan iklan ke, surat menyurat ke, nama jalan ke..


    kalau sy tempah kad kawin dapat cmni sy suh buat balik.xkira.

    *eh,ter emo pulak kakcik..sori..hehe

    BalasPadam
  36. Saja bergurau kot. Tapi memang peliklah.

    BalasPadam
  37. Aiza...

    mungkin orang lain tak peduli, hanya kakcik saja yang menyibuk - padahal kakcik bukan dapat undangan pun. :)

    BalasPadam
  38. Munna...

    kalau kena kat kakcik pun, harus saja kakcik suruh buat balik.

    BalasPadam
  39. Kak Ani...

    untuk tatapan ramai, mana boleh dibuat bergurau...

    BalasPadam
  40. laa jadi mcm tu plak..kesian tuan rmh..ngape tak check betul2...hehe kelakar pun ada...:)

    BalasPadam
  41. Saniah...

    rumah rumah tak ada masa nak semak balik kot...

    BalasPadam
  42. Adeh! Tolong semak semula ejaan. Jgn men hentam je. Sebab ianya nampak...kebodohan.

    =(

    BalasPadam
  43. Fara...

    benda yang kecil begitu sebenarnya boleh mencacatkan kemegahan andai ramai yang beri perhatian, kan?

    BalasPadam
  44. ni sure kes tergesa2.. nak pinda dah tak sempat, kenduri minggu depan... kes gi cetak lambat.. kekke..

    BalasPadam
  45. Patut mau reject jer kad tuh! Bengong

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.