Kawan-kawan kakcik

Selasa, 6 September 2011

Tak pernah dengar pun...

... atau aku yang ketinggalan zaman?  Rupanya memang ada Datuk Undang Naning ni.  Aku ingatkan di Negeri Sembilan sahaja yang ada Datuk Undang...  Ish...ish...ish...

Sumber berita : KOSMO

nota hati : bagiku, gelaran tidak akan menambahkan darjat kita di sisi Allah SWT.  Yang membezakan kita di sisiNya hanyalah iman dan taqwa. 



19 ulasan:

  1. kita ni sama je disisiNYA kecuali iman..amal kita je yang membezakannya..

    BalasPadam
  2. pangkat didunia.. ape la sangat

    BalasPadam
  3. Assalamualaikum kak cik..
    ida org Melaka pun tk tahu ada gelaran tu..

    BalasPadam
  4. n 9 ngan melaka lebih kurang samakan ada datuk undang.

    BalasPadam
  5. setuju .. lagipun saya dah lama dapat gelaran atuk yang tak boleh ditarik balik. hehe

    BalasPadam
  6. saya suke perkataan nota hati tuh kakcik.. hehe..cute! selalu jumpe nota kaki..

    BalasPadam
  7. gelaran hanya di atas kertas sedangkan amalan hanya antara kita denganNYA..

    BalasPadam
  8. Tapi, faktanya juga,

    bila melihat/berjumpa orang yang ada pangkat begini, automatik orang akan hormat lebih, kagum lebih, dan darjat itu dilihat tinggi.

    Kehidupan manusia memang begitu, kan?

    BalasPadam
  9. assalamualaikum my dear sis..:)

    apa ada pada pangkat mahupun gelaran..
    kerana semuanya itu tidak kan dibawa ke 'sana' nanti.....

    BalasPadam
  10. x elok buat kerja ikut pintu belakang kan? mesti akan ada masalah yang timbul

    BalasPadam
  11. taqwa tu yg Allah suruh kita cari dibulan Ramadhan yg baru berlalu

    BalasPadam
  12. Sekarang pun IM dah dapat gelaran... Tok Ayah!

    BalasPadam
  13. org skrg sibuk sgt nk beli2 pangkat ni.tamak punya pasal dah putih mata...harap2 ramai lg yg sedar lepas ni...

    BalasPadam
  14. salam buat kakakku kakcik..
    lama tak jenguk akak..tak balik kampung ye kak..

    gelaran utk apa ni kakcik? tak pernah dengar pulak.. saya lama tak baca paper..gini la jadinya..

    BalasPadam
  15. betul tu kakcik...apa lah sgt darjat2 ni....baik jadi budak jahat yg tak hensem ni....ahakz....


    tq atas resepi tu yea....ahakz...

    BalasPadam
  16. saya tak kisah org panggil saya GB walau lepas dah kawin dan beranak nanti. heheh~

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com