Kawan-kawan kakcik

Isnin, 15 Ogos 2011

Menu semalam ...

(Semua gambar diambil dari almari pakcik Google.  Semangat untuk mengambil gambar sendiri sekarang agak berkurangan.  Tunggulah bila ada DSLR nanti.  Tapi, bila tahunnya jangan ditanya!)

Untuk berbuka :
Gambar dari : koleksiresepiyus.blogspot.com

Gambar dari : blog.malaysia-asia.my



Untuk bersahur :


Gambar dari : en.petitchef.com

Gambar dari : missizah.blogspot.com

Gambar dari : zuraydamohdraya.blogspot.com






22 ulasan:

  1. ari tu pun kaklong bt cokodok bilis tuk berbbuka...en.suami yg request...sesekali sedap gak kan....hheheheh~

    BalasPadam
  2. sebaik je tgk gambo2 makanan kat sini, perut saya terus berkeriuk!

    BalasPadam
  3. Assalamualaikum KakCik,

    He he...posa-posa ni tak larat ya nak upload gambor? Bulan posa ni akak belum makan di luar. Tak de selera. Aiskrim pun buat sendiri...menjadi pulak dan sedap!

    BalasPadam
  4. tetiba pulak teringin nak makan cekodok..

    BalasPadam
  5. nasi goreng pon sedap bila puasa macam ni kan... hehe ~

    BalasPadam
  6. anak2 aina berbuka hanya minta nasi & air...lepas berbuka masing2 tak akan layan makanan lain lagi...
    yang penting ada sambal tumis.

    BalasPadam
  7. macam2 ada menu kak cik..gamba org lain pun takpa kak..boleh imagin

    BalasPadam
  8. alahai kakcik sedapnya...nak2 cekodok ikan bilis..dah lama x mkn.
    klu sempat rasa mcm nak buat.

    BalasPadam
  9. Saya doakan kakcik dapat beli DSLR secepat mungkin, boleh snap gambar makanan banyak banyak ! :)

    BalasPadam
  10. meriahnya kak chik lauk tu. bila dah ada DSLR nanti , banyaklah gambar kat blog kak chik cam daddy ziyad.

    BalasPadam
  11. iols terliur dengan nasi goreng tu...
    nampak simple...

    BalasPadam
  12. kadang kadang berbuka dengan meehoon
    bersahur dgn nasi goreng pun dah cukup kan?

    *ini kes sya dah tak tahu nak masak apa*

    BalasPadam
  13. haaa cekodok blm lg...
    bakal menu sok tu hihi..

    BalasPadam
  14. saya dah siap masak ni kakcik...
    nk tunggu azan jer...

    BalasPadam
  15. buka malam ni kami beli nasi arab je.

    BalasPadam
  16. kakakku kakcik..
    patutlah BS tu tembam.. hihihi..


    ttg pertanyaan kakcik:
    memang saya ada abg sepupu yg mungkin sebaya kakcik..saya panggil abg Sham.. tak pasti nama penuhnya..dah lama tak jumpa..ntah ke mana perginya.. arwah tok saya Itam Harun, juga dipanggil toki Harun..seorang pawang besar suatu ketika dulu..saya tak pasti mungkin kah dia yg kakcik maksudkan..

    BalasPadam
  17. teringin nak cucur bilis tu... :)

    BalasPadam
  18. ya Allah, permudahkan urusan kakcik untuk memperolehi DSLR ... amin, amin.

    BalasPadam
  19. Assalamualaikum Kakcik,

    Agaknya dah penat2 masak, nak ambik gambar malaslah sikitkan??.

    Selamat beribadah di bulan Ramadhan ni kakcik semoga kakcik sekeluarga sihat dan diberikati Allah selalu.

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.