Kawan-kawan kakcik

Rabu, 13 Julai 2011

Anson Hotel, Teluk Intan...


Itulah bangunan Anson Hotel  yang terletak di Teluk Intan, Perak.  Oleh kerana kami anak beranak tiba di Teluk Intan pada lewat tengahmalam Jumaat, 8/7/2011 (dah masuk 9/7/2011 pun sebenarnya) dan enggan mengganggu tidur ibu mertua lalu kami mengambil keputusan untuk bermalam di hotel sahaja.  Biliknya yang luas dengan sedikit kemudahan asas, sudah cukup selesa buat kami berlima (Angah tidak ikut serta) beranak untuk melelapkan mata. 

Kerana hanya ada satu katil bersaiz RAJA dan satu sofakatil(?), kami membentang alas tidur (toto) yang dibawa di atas lantainya yang luas.








Adik tidur lenaaaaa, sampai mak kejut
suruh bangun.


26 ulasan:

  1. kalo pegi teluk intan... sokmo nampak hotel ni... tapi tak penah singgah pun!

    kakcik... cuti2 malaysia lagi ker??? seronoknya!!!!

    BalasPadam
  2. dulu selalu balik bota kiri ikut teluk intan sekarang lebih selesa ikut highway aje...

    BalasPadam
  3. kita dah lama tak sampai teluk intan.

    BalasPadam
  4. terima kasih kerana sudi membuat entri khas bagi menjawab soalan saya.

    memang nampak besar biliknya dan harganya tentulah tak semahal harga bilik kat kl kan ? (tak perlulah kakcik buat satu entri lagi ..hehe)

    saya banyak kali juga ke manjong tapi tak masuk ke bandar teluk intan, tapi ikut jalan luaran sahaja.

    BalasPadam
  5. kampung suami lea ni. sempat ke makan mi mastan ghani yang top tu

    BalasPadam
  6. suka la tu uncle hamzah sebab ada satu entri kakcik buat untuk jawab soalan dia. heheheh~

    BalasPadam
  7. miloais...

    cuti hujung minggu je. :)

    BalasPadam
  8. JunAina...

    kakcik masuk ke TI melalui susur keluar Bidor. :)

    BalasPadam
  9. Kakpah...

    kalau tak ada hal, takkan nak pergi - ya tak? :)

    BalasPadam
  10. Kanda AL...

    kebetulan soalan tuan itu mencetuskan ilham untuk satu lagi catatan.

    Harga bilik itu untuk sehari semalam cuma RM146.00 sahaja (termasuk cukaientahapaapa) :)

    BalasPadam
  11. Lea...

    bagi tekak kakcik, mi tu tak sedap!

    BalasPadam
  12. gB...

    kebetulan kakcik sempat menjawabnya melalui satu catatan. Kebelakangan ini, ada banyak juga komen yang kakcik tak sempat jawab.

    BalasPadam
  13. Bagus gak idea taknak ganggu mertua..
    Hotel tu pun bagus gak..
    Luas dan selesa kan..
    Pernah singgah bulan jan hari tu

    BalasPadam
  14. kakcik.. hotel nie side mana? aritu pegi tk nampak pun tiang merah.. :)

    BalasPadam
  15. Tak pernah smpai ke Teluk Intan...
    Tingin nak gi sana...

    BalasPadam
  16. Jamiel...

    memang Luas dan selesa. :)

    BalasPadam
  17. Cyana...

    hotel tu sebenarnya tak jauh dari gudang Bernas tu, jalan kaki pun sampai. :)

    BalasPadam
  18. Cik Shinju...

    jom ikut kakcik. :)

    BalasPadam
  19. macam mana selesa pun hotel, bila nak tidur terkebil2 jugak kan..teringatkan katil dan bantal kat rumah...

    saya ada problem nak tidur di tempat orang..

    BalasPadam
  20. bilanya nampak simple sgt erk.....ahakz....pas tu nampak besau plak tu....ahakz....

    BalasPadam
  21. Q...

    kakcik tak pernah selesa dengan bantal yang disediakan oleh pihak hotel - licin! ;-)

    BalasPadam
  22. jeBateja...

    memang biliknya besar dengan peralatan yang ringkas sahaja. Cukuplah untuk melelapkan mata buat seketika. :)

    BalasPadam
  23. haisshhh.. ghindu benor teman dgn teluk ensen! ghindu nk nebas semak kt kubor arwah Apak..

    BalasPadam
  24. AzeedA...

    ate? bila nak balik ke sana? :)

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.