Kawan-kawan kakcik

Khamis, 30 Jun 2011

Nak hadiah? Cuba teka ...


Anak kakcik yang manakah berada di bawah selimut ini?
a) Along
b) Angah
c) Bangcik
d) Adik @ Budak Sepet

(kena percaya jawapan kakcik sebab kakcik tiada gambar yang menunjukkan anak kakcik ini membuka selimutnya)



Apakah jenis ikan yang terdapat di bawah timbunan cili, bawang dan timun itu?
a) Ikan kembung
b) Ikan tenggiri
c) Ikan bawal
d) Ikan cencaru


Hadiahnya?

Fridge Magnet yang nilainya tidak seberapa

Tarikh tutup : Jam 3.00 petang hari ini (30/06/2011) dan keputusan akan diumumkan pada hari Jumaat (1/07/2011).  Sekiranya lebih dari 7 orang memberi jawapan yang tepat, undian akan dijalankan.

Kalau Adik tahu, bolehlah Adik tolong bagi tahu!















38 ulasan:

  1. SALAM,
    NAK HADIAH WALAUPUN TAK BUAT TEKAAN ! BOLEH TAK ?

    BalasPadam
  2. tak pandai lah nak main teka-teka...
    teropong kita kurang power...

    BalasPadam
  3. hehe..mari meneka dipagi hari ni kak cik..
    gambar 1 rasanya adik kot sbb kecik je..
    gambar 2 tu ikan bawal..sbb tak panjang ..huhu..

    BalasPadam
  4. cuba tekalah kak chik

    soalan no 1, jawapan rasanya

    (d) Adik @ Budak Sepet

    soalan 2 2, jawapan rasanya

    (a) ikan kembung

    BalasPadam
  5. W/salam Dato'...

    alaaa... hadiah tu kecik je. Segan saya nak bagi kat Dato'. :)

    BalasPadam
  6. Q...

    ehem! kakcik faham alasan Q itu. :)

    BalasPadam
  7. Suri...

    jawapannya akan kakcik beritahu nanti. :)

    BalasPadam
  8. saya suka teka. dua2 jawapan C.

    BalasPadam
  9. Kak cik...saja -saja nak cuba teka..

    1.. rasa saya Bang chik tu..sebab badan nampak sedang-sedang..

    2. ikan kembong... ( main teka je..)

    ok kak cik...

    BalasPadam
  10. nak cuba jugak ler.... D & C jawapan dia. hihihihi

    BalasPadam
  11. ciku nak teka gakla..cam best jek mainan teka teka nih..hehe
    1) d)adik
    2) c)Bawal

    BalasPadam
  12. nak teka jugak lah... yang mula2 tu jawapannya adik, ikan plak...ikan bawal :)

    BalasPadam
  13. Assalamualaikum,

    Tekaan saya :

    1. a, b (berkongsi selimut)
    2. d

    ...ikan cencaru tu...ikut selera saya...tahla.

    BalasPadam
  14. ke satu tu jawapannya adalah adik.

    ke dua jawapannya adalah ikan tenggiri.

    kompom betul!haha~~

    BalasPadam
  15. nak hadiah tanpa teka boleh tak???heheh


    try ler..

    jawapan satu
    b

    jawapan dua
    c

    sedapnya tengok lada2 yg bertimbun tu.... nida ni suka masakan yg pedas-pedas

    BalasPadam
  16. Adik tolong auntie nak hadiah!!

    1. Mesti adik dgn bangcik sebab macam ada dua kepala

    2. Ikan bawal sebab pinggannya bulat.

    Hahaha... kakcik buat kakak satu ofis berbincang. Kelakar kami ketawa gamat tengok ada org dlm selimut...

    BalasPadam
  17. nak jawap jugak..hehe

    angah dgn adik

    ikan tenggiri

    BalasPadam
  18. Nak teka gak la..
    bawah selimut tu BANG CHIK
    bawah timbnan bawang & lada tu IKAN BAWAL

    main bantai je ni kakcik hehe

    BalasPadam
  19. jawapan sy bang cik dan cencaru hehehheee

    BalasPadam
  20. nak hadiahhhh..

    soklan 1: d) adik@bdk sepet

    soklan 2: b) ikan tenggiri

    BalasPadam
  21. cik ina tahu bujal mesti sibuk nak teka, sebab dia minat gila fridge magnet.

    BalasPadam
  22. saya nak cuba nasib ni!

    1 - angah

    2 - ikan tenggiri

    ok, kompem betul! hihi~

    BalasPadam
  23. dedua jawapan C hehehe

    aaaaa yg tapak kaki tu saya dah ada...cumilkan

    BalasPadam
  24. jawapan saya bang chik dan ikan tenggiri

    kakchik... mencabar minda soalan tu

    BalasPadam
  25. jawapannya:

    soalan no 1... c (bangcik)
    soalan no 2... a (ikan kembung)

    BalasPadam
  26. saya try deh..ehhe

    bwh selimut itu d)adik @budak sepet

    dlm pinggan c)ikan bawal..

    BalasPadam
  27. 1) D: Adik Sepet @ budak sepet
    2) D: Ikan Cencaru

    BalasPadam
  28. Tak pernah ikut teka meneka..tapi kali ni excited pasal suka nak meneka org dalam selimut tu.
    Bismillah..
    Jawapannya:
    1. Bangcik
    2. Ikan Tenggiri

    BalasPadam
  29. Jawapan 1:
    Bang Chik - Nampak kecik...tapiiii

    Jawapan 2:
    Tenggiri - Kalau da masak cenggitu...

    (Sambil berdoa moga2 dpt magnet)

    BalasPadam
  30. Kakcik... nk jawab jugak sbb nk FM.. hehe

    1. bangcik
    2. bawal

    kalo salah dapat FM jugak kan? ahaks.

    BalasPadam
  31. Salam Kakcik.
    Tak pa aih, hadiah kecik2....tak lama lagi jangan lupa bagi condo ka....merc ka....ataupun hadiah percutian ke bali....semua perbelanjaan ditanggung sendiri! Hahahahahahah

    BalasPadam
  32. As salam,

    eh... tersesat pulak.
    jawapan 1: d) Adik @ Budak Sepet
    jawapan 2: c) ikan bawal

    tq..

    BalasPadam
  33. ala..ramai nya jawab..mencik!!mencik!!
    saya jawab
    1-A)along..
    2-D)cencaru...

    mintak2 betul..
    amin...

    BalasPadam
  34. kak cik nak teka nak teka..hihihi

    no.1 tu mcm ada 2 orang je(adik dan ang chik kot)

    no.2..ikan bawal rase nye

    BalasPadam
  35. assalamualaikum ibu

    dah terlambat..huhuhuh

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.