Kawan-kawan kakcik

Rabu, 4 Mei 2011

Jalan-jalan di Kuching...

Ini catatan berjadual. Tuan rumah berada di luar kawasan sehingga esok, InsyaAllah.

Tempat yang mesti didatangi - tak sah kalau tak habis paling tidak seratus dua RM

Mahal juga harga terubuk masin ni...

Selama 3 hari, di sinilah tempat makanku dan anak-anak.  Sebenarnya setiap kali ke Kuching, restoran inilah yang kutuju untuk 'mencari' makanan.

Perahu penambang - hanya bayar 50 sen seorang untuk ke seberang

Kebetulan aku melihat seorang remaja lelaki yang terhuyung hayang sehingga terpaksa dipapah oleh rakan-rakannya akibat arak yang memabukkan (tidak beranilah aku hendak merakam gambarnya)...

Kasihan kucing-kucing ini sentiasa berpanas berhujan ...

30 ulasan:

  1. Wah... kakcik ke kucing lagi ye. Kek lapis bestnya. Mesti kakcik beli banyak-banyak kek lapis.....

    BalasPadam
  2. wah syoknya kak... tang kek lapis tu mesti rambang mata memilih kan...

    BalasPadam
  3. Kakzakie...

    kakcik tak beli pun. Yang membeli - suami dan anak2 kakcik. :)

    BalasPadam
  4. Ciklinn...

    kakcik ikut dan tengok je. Kakcik bukan penggemar kek lapis sebab bagi kakcik rasanya sama saja walaupun rupanya berbeza! :)

    BalasPadam
  5. saya suka Kuching sebab ia sebuah bandaraya yang bersih dan tertib !

    BalasPadam
  6. Emmm banyak ke beli Kek Lapis tu. Apa yang paling sedap kak.

    Saya teringin gak nak naik perahu tambang tu.

    BalasPadam
  7. ikut pakcik kerja kah makcik?

    BalasPadam
  8. seronok...
    restoran sambal ni sebelah mana kakcik?

    BalasPadam
  9. saya xpenah smpai kuching lagi..hehee

    nati nk plan gak gi sana dan KK..
    bole tanya kak cik nati detail tmpat menarik dan tmpat mkn yg sodappppp

    BalasPadam
  10. Entah bila saya dapat pergi ke sana..

    BalasPadam
  11. kek lapis mmg sedap...adik saya kat miri tp tiap kali balik mesti bwk kek lapis...hehehe

    BalasPadam
  12. salam kakcik,

    luar kawasan lagi ke..

    bilalah ati ni nk ke KL
    nak ambil...tut tu

    emm...ada lagi ke ..hihi

    BalasPadam
  13. kakcik selalu ke kuching..adakah kuching rumah kedua kakcik....

    BalasPadam
  14. wahh kat kuching kak cik... saya rasa kalau nak beli terubuk masin, g pasar satoklah.. gambar kak cik tuh mcm beli kat dayang slhah tu jer(kalau salah betulkan yer).. kat situ mmg mahal skit..
    kami pon suka juga ke planet sambal tuh, owner nyer pon kakak ipar hubby hahaha

    BalasPadam
  15. wah kakchik,
    kerap benar ke serawak ni..
    bln lps dh pegi kn?
    hehe..

    BalasPadam
  16. salam Kakcik....,

    best juga Kucing yer....saya tak pernah kesana lagi...dengar khaba kek lapis nya memang terkenal..

    BalasPadam
  17. Salam kakcik
    Saya pun dalam perancangan nak ke kucing dengan isteri

    BalasPadam
  18. Assalamualaikum KakCik, eh sapa jaga bapak KakCik sementara KakCik tak de? Selamat menjalankan tugas di Kuching.

    BalasPadam
  19. wahhh...bestnya....pernah makan sate kat sini....sedap.....

    BalasPadam
  20. kenapa tiap kali entry pasal Kuching , mesti ada kek lapis dayang Salhah nie???


    tak ada kedai kek lain ker??

    BalasPadam
  21. Jenis kucing batu tu kak...hi hi hi...

    BalasPadam
  22. sedap ye kak makan kat planet sambal tu?

    BalasPadam
  23. seronok nya kakcik..jalan2 di kuching.
    saya pun tunggu adik pergi sana pertengahan bulan nanti..dah kirim beli kek lapis..tebaloi dan terubuk masin.

    BalasPadam
  24. kakcik...sy mauk ke kuching la. rindula kek lapis. hehe

    BalasPadam
  25. dan kucin kucin itu akan bertukar warna badannye berkali kali hehehhe.

    ape khabar ayahda awak / Semoga dia cepat sembuh, bonda sayapun baru keluar dari icu, Alhamdulillah kami adik beradik bersama menjaganye kecuali saya tapi saya membantu dari segi material, kekangan kerja amat ketat tak boleh dielakkan mujurlah adik-adik faham.

    BalasPadam
  26. kakcik
    pewweet..
    sesekali kak syer entry.. daatlah ayu cuci mata.. ayu tak pernah sampai tau...
    hehehhe

    BalasPadam
  27. Salam kak Cik..

    Tak berkesempatan lagi ke Kuching... tengok gambar kedai makan, rindu rasanya nak makan luar bersama anak2 dan suami.. sepanjang 2 tahun lebih di perantauan belum pernah lagi menjamu di luar...

    BalasPadam
  28. Assalamualaikum my dear KakCikS...:)

    .......melihat gambar2 yang menggamit nostalgia.....

    BalasPadam
  29. Assalamulaikum kakcik..
    masa ni kakcik dimana agaknya kan..seronoknya selalu makan angin..

    p/s ada resepi sos spaggeti kat blog ida

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com