Kawan-kawan kakcik

Selasa, 4 Mei 2010

Maafkan Aku

kepada kawan-kawan, teman-teman, sahabat handai, adik kakak abang, saudara mara sekalian....

kakcik bukannya sombong atau merasa besar diri bilamana kakcik tidak mengambil 'award' mahupun menjawab 'tag' yang diajukan kepada kakcik.  Bukan bukan bukan....  Sebenarnya, agak ramai yang memberi award (ceh.. ayat, perasan popular).  Kakcik tak ambil kerana kakcik tak mahu ada yang kecil hati.  Beberapa orang memberi award yang sama.. nanti, ada pula yang kakcik terlepas pandang dan tak sebut nama - takut ada yang kata kakcik pilih kasih pulak! (ayat tak bleh blah, ya Azie??)

Begitu juga dengan yang minta kakcik menjawab tag.  Ada beberapa orang mengajukan tag yang sama.  Alasan kakcik seperti di atas juga.

Jadi.. kepada semua, kakcik mohon berbanyak-banyak maaf, ya?  Yang penting, kamu semua amat bermakna kepada kakcik dan kakcik menghargai persahabatan yang dijalinkan ini.  Melainkan kalian 'menarik diri' dari terus bersahabat dengan kakcik, itu di luar kemampuan kakcik untuk menarik kalian balik kerana kakcik sedar.. 'siapalah kakcik!'

22 ulasan:

  1. Amboiiii.... pepagi dah syahdu syahdan niii.. Dah sarapan ke belum..

    Alahai Kak Cik, tak der mender nyer saya nak kecik hati. Azie pun ada kala tak jawab taq kengkawan gak, yg bagi award pun kadang2 dah ssebulan baru nak pi cari balik. Maklum sibuk..

    Saya mudah jer, kalu orang nak marah pun tak leh buat apa. Saya simple, bukan semua orang suka kita pun. kan?

    Moral: Tak terfikir soal nak tarik diri... heheheehe

    BalasPadam
  2. Alahaiiiii Azie... sukanya hati kakcik baca 'komen' Azie ni.. legaaaa, rasa hati kakcik. Alhamdulillah.. (pstttt.. puding takde ke???) :)

    BalasPadam
  3. saya paham kak cik.... sebab saya pun kadang tak terbuat jugak tag dan award yg diberi..

    saya pun tak de plan nak tarik diri jugak..

    BalasPadam
  4. Salam Chik Na..

    terima kasih kerana memahami. :)

    BalasPadam
  5. Sama la kita Kak Cik. Nak jawab tag rasa mcm tak cukup masa plak.

    BalasPadam
  6. Betullah Vic..

    tapi.. risau juga kengkawan kecik ati kuman.. :)

    BalasPadam
  7. Lembut sungguh hati kakcik ni.jangan jadikan keadaan yang serba salah membuat kita rasa bersalah.
    Sesekali perlu jugak 'ada aku kisah".

    BalasPadam
  8. Kak wan..

    hati kakcik memang lembut.. sedap kalau buat masak kicap! hehehe.. kakcik gurau2 je.. :)

    BalasPadam
  9. award sapa ??saya nak kek award tak nak..

    BalasPadam
  10. Salam! Kokcik,
    Ate mun nok dilayan kesemuanya aje memang lengit dibuatnya! Kekadang tu nak menjawab pun, jarak umur, btk soalan mbuat kita haghu nak menjawabnya. Munkalor sorang tak ape, ni bertepek2 soalan sehingga cemuih nak mnjawabnya. pand2lah kokcik selesaikan!

    BalasPadam
  11. terima kasih kakcik. saya pun samalah dengan kakcik. lain kali saya nak kopipes entri ini bila ada rakan beri award. boleh tak ?
    tapi tentang tag ini saya seronok juga .. bergantung kepada soalan. kadang2 boleh juga dijadikan entri. masa ini saya masih lagi berhutang 2 tag.

    BalasPadam
  12. Zeq nak kek apa?? nanti kakcik belikan.. kek cawan je.. boleh tak? :)

    BalasPadam
  13. Salam Yop..

    itule teman buat catatan ni.. jadi teman haghap takdele yang kecik ati ngan teman.. kadang2 bile tengok soklan, penin kepala teman nok mencaghi jawapannya.. :)

    BalasPadam
  14. Kanda AL..

    hehehe.. boleh saja kalau nak copy & paste.. tak ada masalah punya. Jawapan tag pun kadang-kadang ada yang kopipes juga! :)

    BalasPadam
  15. salam kakcik syggg..
    aalahai...kita serupa,ida ni amik je awards tp jwb tag ntaj bila tahun dpt buat..klu ada yg terkecil hati ida pun kena mintak maaf mcm kak cik buat...ni nk singgah umah kakcik dn kwn2 lain pun selalu tk sempat...bnyk sgt komitment...rasa bersalah je bila kwn2 kerap singgah tp ida tk boleh buat mcmtu...

    BalasPadam
  16. Salam Ida syg..

    itulah, kadang2 rasa bersalah la pulak.. mcm tak menghargai kawan2..

    BalasPadam
  17. insyaAllah tak akan ada yg berkecik ati punye...

    BalasPadam
  18. @cu.. mudah2an begitulah.. Insya Allah.. kita berkawan untuk menjalinkan siratulrahim kan? :)

    BalasPadam
  19. salam..
    tak paa la kak cik .. mungkin diorang paham.. mana boleh paksa kan..

    BalasPadam
  20. Salam Uda..

    betul tu.. tapi, kakcik rasa tak sedap hati...

    BalasPadam
  21. Bagi taq biasanya tanpa syarat. Terpulang. Tiada paksaan. Suka-suka.

    Tapi.. kadang2 bila kita selalu baca blog seseorang... kita akan tahu blogger mana yang rajin layan tag.. blogger mana yang tak berapa minat.. blogger mana yang kita lihat sangat sibuk..

    Kita leh agak sendiri...

    BalasPadam
  22. Azie..

    kakcik ni taklah sibuk sangat.. tapi suka buat2 sibuk.. hehehe.. :)

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.