Kawan-kawan kakcik

Ahad, 23 Mei 2010

Kuali pun diambil??? :(



tinggal tempatnya sahaja.. tv dah tak ada..


peti ais ni dah rosak.. kalau tidak???

stor simpanan barang yang kosong sekosong-kosongnya...



20 ulasan:

  1. La haulawala...kalau p.ais tk rosak psti diangkut sekali mcm kasim baba....

    apa teruk sgt...teringat pulak ms ida dok cheras dulu..gantung kuali besar kt belakng umah..tguk2 kena kebas....

    BalasPadam
  2. salam kakcik

    laa kesiannya..manusia sekarang mmg tak berhati perut ..sampai hati sampai kosong..betul2 kassim baba ni..sabar ye kakcik.

    BalasPadam
  3. Ida..

    memang sedih tau.. masa kami balik yang dulu, dah dibagi separuh barang2 dalam rumah tu termasuk mesin basuh dengan niat sedekah. Rupanya 'Kassim' tak puas hati... :( (Macamkan rumah itu tak berwaris pulak! Bapa pun masih ada..)

    BalasPadam
  4. Salam Datin El..

    Masa kami nak mengemas rumah, beriya2 'Kassim' kata 'tak apa'. Mana2 sampah sarap nanti dia tolong kemas dan bersihkan. Rupa2nya, dia tolong 'kemas' harta dalam rumah. Nasib baik sebahagian yang penting, kami simpan dalam bilik yang bertutup. :(

    BalasPadam
  5. salam my dear KakCikS..

    memang tak fahamlah spesies manusia camni..
    aduhai!!..
    ....sudah tdk blh membeza pahala dan dosanya..!!!

    BalasPadam
  6. My dear Tinie..

    kadang2 sikap tamak membutakan mata untuk membezakan mana yang hak dan mana yang bukan...

    BalasPadam
  7. ...ada juga yer insan macam begitu.

    BalasPadam
  8. Rumah BONDA saya di kampung tu pun sebenarnya dah 2,3 kali jadi camni. Last-last kami malas nak belikan apa-apa lagi utk adik yg jaga rumah tu.. Pantang lepa, kata orang.

    BalasPadam
  9. Zeq.. itula pasal.. kami nak minta balik pun serba salah.. tapi, terpaksa juga. Sebab, minggu depan bapa nak balik tengok rumah. Macam mana perasaannya bila tengok rumah kosong?? :(

    BalasPadam
  10. Azie.. agaknya apa yang dia orang fikir ya? Rumah kakcik tu berkunci, kunci disimpan pada sepupu. Orang tu minta kat sepupu, dia kata kami pesan supaya dia ambil barang!

    BalasPadam
  11. memang tak patut,
    ni kes kebas dan lari ni,
    kakcik tak repot polis ke?
    sapa sebenarnya kasim baba ni?

    BalasPadam
  12. kakcik, fa citer kat Tan Sri Atip...dia kata,

    `apa ke jadahnya tu?' hehehe..marah betol dia ngan Kasim Baba tu, kakcik oiiii...

    BalasPadam
  13. Kasim Baba versi moden ni. Sabar banyak-banyak ye Kakciks

    BalasPadam
  14. iskh..kakcik kenal ker Kasim Baba nie? tk ptt betul.. tergamak dia buat cmtu. huh!

    BalasPadam
  15. kalau kakcik tau siapa sikassim baba tu baik kakcik cuba tanya dia, Ada nampak tak barang - barang kat atas rumah tu. nanti tengok apalah jawapnya nanti.

    BalasPadam
  16. ibuintan..

    tak adalah sampai kami nak buat laporan polis. Memang rumah tu nak disewakan, tapi taklah nak dikosongkan sepenuhnya. Lagipun, kami tahu nak mengosongkannya macam mana. Dia memang kami kenali. Yang jadi persoalannya, mengapa dia sanggup 'menceroboh' sampai begitu sekali?

    BalasPadam
  17. Puan Sri Fa..

    mahunya tak marah.. dah diberi betis, kepala kita pun dia nak! :(

    BalasPadam
  18. Aida.. sabar dalam terpaksa!.. Macam mana nak bagitahu kat bapa? Mesti dia sedih sangat-sangat.. :(

    BalasPadam
  19. Cyana.. memang kenal sangat! Tak sangka dia boleh buat macam tu.. :(

    BalasPadam
  20. Kak Wan.. bukan setakat tanya, kami dah minta balik.. Cuma sedkit yang dipulangkannya. Siap cakap, 'nanti kalau nak apa2 lagi, bagitahulah..' Aik!? Siapa ambil barang siapa?? :(

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.