Kawan-kawan kakcik

Rabu, 21 April 2010

Dapat cek

Sedang sibuk ke sana ke sini di dalam rumah sambil mengesat peluh yang berjejeran.. tiba-tiba terdengar pintu rumah di ketuk dengan kuat sekali.  Ooo.. rupa-rupanya seseorang dari syarikat kurier.  Apa pulak ni?  Suruh tandatangan slip, aku tandatangan sahajalah. Tergesa-gesa buka sampul sambil hati tertanya-tanya.  Apa agaknya ya?  Kad kredit ke??  Hehehe.. ini yang aku dapat rupanya..

.
.
.
.
.
Ingatkan boleh dapat kereta.. tapi.. dapat hadiah mingguan pun, jadilah.. Alhamdulillah.


39 ulasan:

  1. Ini cek untuk apa kak cik? Iklan nuffnang dalam blog ke?

    BalasPadam
  2. Oh... sori... tak perasan plak gambar bawah tu ada tulis pertandingan pantun. Tahniah ye kak cik. Ok la tu... dapat gak makan besar 1 family. hehehe

    BalasPadam
  3. Vic.. lain tahun kot baru dapat dari En. Nuff tu.. Setakat ni, dalam akaun baru ada RM37+ je.. :)

    Pertandingan pantun ceria Colgate tu.. ingatkan tak dapat apa2 langsung.. :)

    BalasPadam
  4. Ya Maiyah.. syukurlah.. boleh juga belanja anak2.. :)

    BalasPadam
  5. kalau saya tahu saya masuk dulu .. sayang semuanya sudah terlambat !

    BalasPadam
  6. Kakchik

    tahniah...tepuk tangan semua, jom kita makan satay...

    ha ha ha

    BalasPadam
  7. Kanda AL..

    kakcik masuk suka2 je.. tapi, hantar 6 borang juga.. kira balik modal lah.. :)

    BalasPadam
  8. Alid..

    jom.. kakcik nak makan satay kat tempat yang dalam gambar di blog Alid tu.. (jangan2 nak dapat satu set pun tak lepas..) :)

    BalasPadam
  9. wah..congratulations...pandai nye kakcik berpantun..

    BalasPadam
  10. Ala.. pantun suka-suka saja, Acu.. dan kakcik memang minat berpantun pun.. :)

    BalasPadam
  11. salam kakcik syg..
    wahhhh...bolehlah belanje ida ni..tahniah kakcik..

    cunnya gmbr kakcik kt header tu dgn suami tercinta..

    BalasPadam
  12. Salam Ida..

    kalau Ida ada kat sini, boleh le kakcik belanja :)

    (Gambar lama tu..)

    BalasPadam
  13. wahh... menarik tu. tahniah2! rezeki berpantun... alhamdullillah

    BalasPadam
  14. Assalamualaikum, Kokcik,
    Amboi! Amboi! Amboi! dah ganti gambor singa betina dgn gambor kokcik dgn Abg ES ye, baghu le simboni namanya. Tentu kokcik dan Abg Es masa muda2 dedulu sajak orgnya..
    Isyyy! Senang bebenor le kokcik dapat cek hasil pertandingan. Mmg bakat kokcik tu selama ni terpendam tak diserlah. Ate selame ni kemenyan sebuku, kalo tak dibakor, mane le dapat baunye! Ce awei2 lagi kokcik serlahkan. Mcm teman ni, bakat terpadam mcm pelita sumbu dah basah kena ayor. Jenuh menyiut (cucuh) mmg tak mahunye. Kalau maupun mcm dapor minyak gas meragam, menyembur2, mane tak laghi oghang.

    BalasPadam
  15. woow rajinnya kak cik berpntun

    BalasPadam
  16. Salam my lovely KakCikS..:):)

    Aduhaiii..rupanya kakakku sayang jaguh berpantun ekkkkk...:):):):)

    BalasPadam
  17. Cyana.. sekurang2nya ada jugalah hasil dari minat kakcik tu, ya tak? :)

    BalasPadam
  18. Wa'alaikummussalam Yop..

    gambo tu 2 - 3 tahun dulu punya.. pegi kendughi kawen. Letak gambo teman dengan ES, idok le oghang takut nok mesuk ke ghumah ni, ye tak? Teman ni memang gemo bepantun, bepuisi, besajok bagei daghi zaman sekoloh lagi.. Cuma, kengkadang ghajin, kengkadang maleh je..

    BalasPadam
  19. Salam Tinie Sayang..

    tidaklah sepandai mana, cuma setakat boleh sahaja (kadang-kadang boleh belah juga..) :)

    BalasPadam
  20. Zeq..

    hehehe.. bila angin rajin datang, rajinlah.. tapi bila angin puting beliung datang.. terbang semuanya! :)

    BalasPadam
  21. Salam..
    Alhamdulillah rezeki datang.. cantik gambar kakcik dgn ES. Semoga kekal bahagia selalu...

    BalasPadam
  22. Salam! Kokcik,
    Seumur hidup teman ni kokcik tak poghonah dapat anugerah apa2 yg besor.Jgnkan kempunn kokcik weh, munkalor teman nak cek duit mcm kokcik tu kenalah teman bayor sendiri pakei cek syarikat kawan, tapi kena pos sendiri utk diri sendiri, utk nyedapkan hati! Kalor diunjuk kat rg, bknnya deme tau...

    BalasPadam
  23. Salam Niza..

    Alhamdulillah. Terima kasih untuk pujian dan doa Niza tu. :)

    BalasPadam
  24. Yop..

    kecik je hadiah yang teman dapat tu.. Oghang lain dapat kete, ghumah dsbgnya. Apupun, syukurlah.. Dulu teman ngan ES memang ghajin masuk peraduan.. peghonah le dapat set meja makan (yang mughoh), beg pakaian dan hadiah yang kecik2.. :)

    BalasPadam
  25. Nah pantun buat Kak Cik :-
    "Jenoh menanam buah deroyan
    Buahnye Beso, Sedang & kecik
    Lepaih kopek makan ngan rimo utan
    Tahniah! Tahniah! Tahniah Kak Cik!"

    Ate, hari2 le k.Cik berpantun kat rumah ye...?

    Kami kat opis ni selalu gak berpantun 2 kerat
    "Makan sampai pengsan, siapa last basuh pinggan!" hehehe...

    BalasPadam
  26. salam kakcik,..
    tahniah..
    bakat pantun kak cik dah memberikan 'belanja'...
    heheehheheeh

    BalasPadam
  27. seronoknya menang peraduan..saya tak penah memang peraduan apa pun ..he he he

    BalasPadam
  28. PUAN JUARIAHhhhhh..... tak der makan-makan kerrrrr? Ahaks!

    ehh kiter suka ler pic berdua-duaan tuuu... comel!

    BalasPadam
  29. Salam!
    Ni yang sebetoi la, sapa yang dapat `cek` ni? Kokcik dpt cek ka, atau Abg ES yg dapat cek (kokcik lah). Kokcik habaq la betoi2, tengok gambaq hampa berdua pun dah cukup buat kami jeles! Macam pinang dibelah duwo!

    BalasPadam
  30. Cayalah. Kakcik memang hebat. Mesti masa muda2 @ sekolah2 dulu, kakcik biasa masuk pertandingan berpantun. Tentu banyak piala kat lemari tu.

    BalasPadam
  31. Syabas Kakcik,

    Apa2 usaha.. pasti ada hasilnya, beruntung kerana ada bakat berpantun, satu anugerah dari Ilahi.

    Teruskan Kakcik...

    BalasPadam
  32. Salam Liza..

    bagusnya pantun Liza yang terakhir tu.. sape tak nak basuh pinggan lain kali tak boleh makan bersama lagi, ya? :)

    BalasPadam
  33. Salam Dik Mah..

    hehehe.. jadilah.. (sampai hari ni, cek tu duduk dalam beg lagi!) :)

    BalasPadam
  34. Salam Chik Na..

    agaknya Chik Na tak pernah masuk peraduan tak? Cubalah.. mana tahu kalau ada rezeki... :)

    BalasPadam
  35. Puan Azieeeeeeee...

    tiap-tiap hari ada makan-makan.. marilah .. :)

    BalasPadam
  36. Yop..

    ape yang teman nok kabokan betoi2 tu?? ias.. ini yang teman nok ngaghu kepale tak gatei ni...

    BalasPadam
  37. Salam Aida..

    masa sekolah dulu, kakcik lebih suka mengarang sajak dan cerpen..sesekali adalah berpantun suka-suka.. :) Piala? hehehe.. 'sekerat' pun tak ada!

    BalasPadam
  38. Salam Isa..

    terima kasih.. Mudah-mudahan minat kakcik ini akan terus membuatkan kakcik gembira.. :)

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.