Kawan-kawan kakcik

Selasa, 3 Mei 2011

Gaya dan ragam Budak Sepet....

Sebelum itu, kakcik mohon maaf kerana tidak berkesempatan menjawab pandangan dan pendapat kawan-kawan dalam catatan terdahulu - bagaimanapun, kakcik tetap membacanya.  Sementara menanti kakcik mendapat ilham untuk membuat catatan yang boleh sama-sama kita berkongsi pandangan, kita layan dahulu ragam BS ini....

Termenung depan makanan

Puas hati sebab dapat makan bersuap

Sampai tak nampak biji mata

Tak sabar-sabar hendak meniup seruling

Dah besar macam ini pun masih perasan macam budak kecil!

Mana tak kembung pipi tu - asyik makan tak kira di mana...

'Mendera' Bangcik supaya membawa dia berenang

Suka cakap 'Along hitam, Adik putih'...



20 ulasan:

  1. ragam si bongsu...


    kalau boleh semua kehendak hatinya mesti diikutkan

    BalasPadam
  2. Kak Cik..layan sajala selagi kita masih larat, masih bertenaga supaya kita masih terus dapat mendengar suara tangis mereka yang menghiburkan....biar pun kadangkala penat..kan?

    BalasPadam
  3. Tak pe gak budak sepet ni kecik lagi cuma bdn je besar sikit..yg anak ida si bungsu tu dah 12 tahun pun mkn masih bersuap...nak ke tandas pun kena teman..aduh...tak larat abg dia melayan.

    BalasPadam
  4. Kalo tgk blk gmbr anak2 mesti senyum2 je kan

    BalasPadam
  5. kadang-kadang heran ya kak cik..anak yang bongsu ni..manjanya lebih sikit berbanding yang lain..
    tapi inilah penyejuk hati kita...

    BalasPadam
  6. assalamualaikom! slamat kembali ya kakcik... ghase nk geget2 pipi bdk putih tuuuuuuu

    BalasPadam
  7. salam kakcik..

    comelnye adik..kem salam kat dia ye..hheheh

    BalasPadam
  8. amboiii, bulatnyaaa dia, best ni kalo dpt cubit pipi

    BalasPadam
  9. gebunya bdk sepet..comel!!!!!!

    BalasPadam
  10. layan je anak bongsu kak chik ni. biasalah tu cam Firdaus, manja ngan abang ngn kakak. comelya, gebu je badan dia.

    BalasPadam
  11. salam buat kakakku kakcik..

    tembam !!
    mewarisi wajah ibunya..

    BalasPadam
  12. BS mmg manja sgt. nk makan bersuap. asyik nak berkepit jek. hehe. layan jek kakcik. nnt BS dah beso... pasti kakcik rindu akan gelagat dia.

    BalasPadam
  13. Salam..

    Tembamnye pipi, comel.. :)

    BalasPadam
  14. Assalamualaikum kakcik,

    BS dah besar tapi umur masih kecik lagi. Lagi pula adik pada abang-abang. Comel montel pada abang-abang.

    Tetap nak komen abah kakcik yg di wad IC walau utk adik kakcik...
    Moga ada keterbukaan dihati adik kakcik itu utk bertemu abah....

    BalasPadam
  15. semuga abah kakcik dapat bertemu anaknya. arwah bapa dan ibu mertua saya pun alami keadaan ini. tentu abang ipar saya menyesal sangat tapi..masih belum nampak perubahan. buang adek beradek tak kesah tapi ibu bapa...
    muga abah kakcik dalam kebaikan dan kakcik sekeluarga dalam kesabaran.
    adakah cara hubungi Azmir?

    BalasPadam
  16. KakCik
    BS tau yang bongsu mesti dapat layanan istimewa punya. Kat rumah I ni ada juga yang suka disuap :-)

    BalasPadam
  17. hampir sama dgn anak sulung den jer...ahakz.....besau sana sini....

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com