Kawan-kawan kakcik

Rabu, 30 Jun 2010

Bila aku marah...

(terutamanya kepada anak-anak).. aku lebih senang mendiamkan diri dari berkata-kata.  Dalam diam-diam, aku menangis sendiri...








20 ulasan:

  1. betul ke akak sedang marah...
    macam memikirkan sesuatu je

    BalasPadam
  2. kakcik sama mcm saya.. kalo terlalu marah.. better terus diam.. kalo tak lagi berangin jek. hehe

    BalasPadam
  3. bila tahan marah..air mata keluar

    BalasPadam
  4. Salam KakCik.. samalah kita. Sepatah peribahasa Arab "diam itu emas" (kekdahnya).

    BalasPadam
  5. wah kakcik..
    marah ke tu? samalah kita, saya pada anak2 ke, pada abah anak ke, sama saja kalau marah terus diam... kalau dah diam tu mereka taulah 'darah dah naik'..

    BalasPadam
  6. Salam Kak cik,

    sama la ngan saya, kalau tengah marah saya lebih suka diam je. Rasanya lebih baik sy diam, sebab kalau bercakap takut terlepas cakap yg bukan2. Yelah kita ni kalau tengah marah mana sedar apa yg kita cakap pun

    BalasPadam
  7. Saya kalu diam dgn orang luar jer... kalu dgn anak-anak, bebel siap campur cakap speaking lak lagi. hehehehe

    Relax Kak Cik... jangan marah selalu, tak baekkkkkk...

    BalasPadam
  8. garangnye.. hehehe. ngan anak2 takpe kite tegur. =)

    BalasPadam
  9. Salam Kakcik,

    Macam tu muka marah...? Tak brutal langsung...

    he..he..he...

    BalasPadam
  10. Salam b.r.u.t.a.l.s.o.l.o..

    masa tu memang tengah memikirkan sesuatu, bukan sedang marah.. :)

    BalasPadam
  11. Salam Cyana..

    memang pun! kalau bercakap pun buat darah akan naik dengan membuak-buaknya... hehehe..

    BalasPadam
  12. Salam Zeq..

    iyaaaa.... itu betul.. :)

    BalasPadam
  13. Salam CS..

    ramai yang bersikap begitu, kan?? Diam bila marah. :)

    BalasPadam
  14. Salam ibuintan..

    kalau bercakap waktu marah, takut lain jadinya. Jadi, lebih baik diam dan tanggung sendiri..

    BalasPadam
  15. Salam Aidah..

    kerana takutkan sesuatu yang buruk (caci maki sumpah seranah) keluar dari mulut, adalah lebih baik diam dan membatukan diri, kan? :)

    BalasPadam
  16. Salam Azie..

    betulllll... marah tidak baik untuk kesihatan. tapi, kalau pendamkan sangat pun macam tak ada perasaan, tak bagus juga.. hihihi..

    kakcik kalau marah 'orang lain' kakcik akan tulis perasaan pada kertas - kemudian, buang kat tong sampah! :)

    BalasPadam
  17. Salam sitie..

    kerana tak garanglah, kakcik diam. Kalau garang, nanti habis kena 'sembur' dan kena 'bambu'. Lagi sakit hati, kalau waktu kita marah, ada pulak yang berani 'menjawab'.

    BalasPadam
  18. Salam Isa..

    gambar tu waktu tengah bosan menunggu nak naik kapalterbang.. hehehe...

    BalasPadam
  19. kak cik angah sokong cara kak cik kalau mara apa yg patut diamkan diri jer.. betul tue.. takut b'panjangan..

    BalasPadam
  20. Salam Angah..

    ha.. itulah. Kakcik rasa ramai macam kakcik, bila marah - senyap dan muncung je. :)

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com