Kawan-kawan kakcik

Jumaat, 16 April 2010

Jom Makan

roti cecah kari.. (takkan gemuk punya..)

12 ulasan:

  1. Salam! Kokcik,
    Mane kokcik tau `takkan gemuk punya..`? Kalor dah dibeidak sampei 3 buku, idak kehaghu namanya? Kalor dah baye kite ni kokcik, makan apa2 pun bila masuk dlm badan, dari segi sainsnya terdapat `Kreb`s Cycle` dimana buleh bertukor kpd lemak, gula dsbnya. Isyy usoh peduli ler! Tapi dedulu, mak teman masuk pakei `buah remungei` yg selalu makan oleh org India menggantikan kacang bendi dan rempah pun mmg digiling atau pakei `cap Tarbus atau cap Abu Bakar`. Gamaknya kokcik pun ingat belah2 Kuala Kangsor mmg terkenal! Mase tu kalu dicecah, semboniii namanye...

    BalasPadam
  2. Hikhikhik!.

    sabor jer lak..

    Periuk rice cooker lama di buatnyer Belanga Kari...

    Kakcik oh Kakcik...> (Kita serupaaaa...!) harharharhar!

    BalasPadam
  3. Yop..

    teman udoh tak kose nak mikio dah.. lantaknye le.. yang teman kate takkan gemuk punye tu.. nak nyedapkan ati teman sendighi.. sementaghe tengoh buleh makan ni.. makan le.. esok kalo doh tedado.. seme tak siyo doh..

    teman ingat ghempoh tarbus tu.. mana ada cap yang lebih populer kat kuale tu selain tarbus.. :)

    BalasPadam
  4. Azie..

    tak elok membazir, kan? Selagi boleh guna.. guna sahajalah.. yang penting, hati senang! :)

    BalasPadam
  5. tgk gulai tu terus lapo... kalo kt penang makan ngan roti banggali or org Kl panggil roti tawar. lagi terangkat!!

    BalasPadam
  6. Nanti cyana datang le ke rumah, boleh kakcik masakkan.. :)

    BalasPadam
  7. Salam Kak Cik,
    terliur nengok makan roti cicah kari. Saya pun memang suka makan macam tu.

    BalasPadam
  8. Salam Aidah..

    kadang-kadang, makanan yang ringkas tu yang tak sedar bertambah-tambah.. Sebuku roti boleh habis! :)

    BalasPadam
  9. fav huby tu kakcik..roti cicah kari :)

    BalasPadam
  10. Nanti combi balik ke sini, singgah le kat rumah kakcik.. boleh kita makan bersama.. :)

    BalasPadam
  11. alamak Maiyah, dah abih le.. nanti kakcik masak lagi, ya? :)

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.