Kawan-kawan kakcik

Khamis, 10 Mei 2012

Setahun berlalu...

tak luput dari mataku wajah itu
wajah yang matanya merenung sayu
wajah yang berkerut seribu
menanggung rindu dan pilu

setahun menghilang
hanya dari mata yang memandang
tapi di hati hadirnya sentiasa diundang
walau masa tak mungkin diulang


tenanglah di desa nan abadi
di samping Dia Yang Maha Mengasihi
jejakmu pasti kami turuti
semoga bertemu di syurga yang dirahmati

Al Fatihah
buat ayahanda
Allahyarham Mansor bin Hj Mohd




29 ulasan:

  1. Al-Fatihah.... hanya doa sahaja yang boleh mengiringi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih eelobor. Sejak bila tukar identiti ni?

      Padam
  2. Al-Fatihah untuk Allahyarham Mansor bin Hj Mohd. Semoga dicucuri rahmat dan tenang disana.

    BalasPadam
  3. alfatihah
    kenangan bersama pastinya tak dapat dilupakan....

    BalasPadam
  4. dah setahun ye kak...

    moga rohnye dicucuri rahmat..Amin..

    BalasPadam
  5. Al-Fatihah buat arwah...semoga rohnya dicucuri rahmat..amin

    BalasPadam
  6. alfatihah utk ayahanda kakcik
    moga aman di sana

    BalasPadam
  7. al fatihah..sekejab saja masa berlalu kan kak cik?

    BalasPadam
  8. semoga arwah ditempatkan di sisi org2 yang beriman

    BalasPadam
  9. kerinduan ni masa saja boleh mengubatnya..
    insyaallah ayahanda kakcik tenang disana..
    dalam sedar tak sedar setahun lebih jugalah saya ikut kakcik seroja ni..:)
    semoga akak juga tenang dan sabar membawa rasa rindu itu...insyaallah amin...

    BalasPadam
  10. Sayu hati makchaq, abah dan mak makchaq pun dah lama pergi. Semoga roh mereka semua ditempatkan bersama orang2 yang beriman.
    Al Fatihan....

    BalasPadam
  11. Entahlah kakcik airmata kakak luruh lagi
    sarat tika perginya menanggung rindu
    moga rohnya dirahmati
    khususan ila ruhi almarhum Mansor bin Hj Mohd.

    Al-fatihah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Membaca kembali catatan2 yang kakcik nukilkan setahun yang lepas berkaitan dengan rayuan2, hati kakcik ini bagai diramas2. Perit. Hanya airmata sahaja yang dapat menggambarkan betapa kecewanya hati ini...

      Padam
  12. Semoga Allah menempatkan roh almarhum ayahanda kakcik bersama para solihin....

    BalasPadam
  13. Sallam Kakcik,

    Al-Fatihah buat arwah ayahnda kakcik,
    semuga tenang disana, diam tak diam dah
    setahun yee kakcik, Yang pergi semakin jauh,
    yang tinggal semakin dekat..

    BalasPadam
  14. kejap je dah setahun ek
    rasa macam baru je lagi
    al fatihah untuk arwah :)

    BalasPadam
  15. As salam Kak Cik,

    Baca nukilan kak cik ni, membuatkan Marya rindu sgt dgn arwah abah... :'(

    Al-Fatihah...

    BalasPadam
  16. masih terbayang-bayang rasanya kan?



    Al-Fatihah...

    BalasPadam
  17. alfatihah buat arwah ayah akk
    semoga dia tenang disana .. aminnnnnnnnnnnnnnn

    BalasPadam
  18. Al-Fatihah. Semoha allahyarham ditempatkan di kalangan yg beriman. Amin!

    Sy tak nak sedih2. Yg pergi tetap pergi. Sy cuma sedih dgn diri sendiri skg nie.....arghh~! Adakah solat sy diterima Allah? Adakah hidup sy ini diberkati Allah? Takut...

    Kakcik, hadiah dr Kakcik dah selamat tiba di tangan sy. terima kasih byk2....

    BalasPadam
  19. mak..sedih sy baca entri ni...Alfatihah..

    BalasPadam
  20. Al-fatihah buat ayahnda.kita pun akan menyusul..

    BalasPadam
  21. Al-fatihah buat ayahnda Mansor...semoga ayahnda ditempatkan dikalangan org2 briman...amin....

    BalasPadam
  22. Al-Fatihah buat ayahanda Kak Cik Moga dia aman disana.. Amin

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.