Kawan-kawan kakcik

Selasa, 13 Disember 2011

Monyet pun tahu sayangkan anak...

Pn. Nyet ini sangat menjaga anaknya, jadi jangan cuba-cuba untuk mengusik.

Aku tidak melihat sinar di wajah mereka.  Ayah entah di mana, ibu pula - malas
hendakku kata...

Syukurlah kerana anak-anakku termasuk Bangcik sanggup melayan mereka.

Yang ini?  Kadang-kadang kena 'bantai' juga.  Tapi, semuanya untuk kebaikan
di masa depan.
Aku cuba merakamkan keindahan bulan di langit pada awal pagi tadi, tapi
kameraku sangat rendah keupayaannya... 


20 ulasan:

  1. Betul kak Cik sedangkan binatang pon sayangkan anaknya, malam tadi pon bulan cantik kan kak cik

    BalasPadam
  2. kamera yang baru saya beli agak tinggi juga keupayaannya, tapi saya pulak tak reti nak guna.

    akhirnya keputusannya lagi teruk .. langsung tak dapat ambil gambar. nasib baik anak kecik saya pandai guna, ada jugalah gambarnya.

    BalasPadam
  3. assalam KakCik
    *tetiba rindu kat you* (semuanya gejala netbook yg tak berapa sihat).

    Malam smlm rupa bulan tersangat cantik. I cuba juga snap dgn kamera hp tapi alahai, hehe..

    BalasPadam
  4. selamat pagi kakcik, malam tadi saya langsung tak nampak bulan yang cantik tu..

    BalasPadam
  5. Assalamualaikum Kakcik, Pe kabor? Ajernyer yer adakala banyak spesis hewan yg amat2 sayang anak2 deme. Segelintir manusia jgn dikategorikan dgn hewan sbb deme lagi teruk dr hewan! Ehhh apasal citer monyet dan 2 budak tu? Maaf akak tak sempat follow satkhabor sjk kebelakangan ni, sibuk makan doyan dan moktan di kampong!

    BalasPadam
  6. tengok monyet tu teringat bukit malawati~

    BalasPadam
  7. Bangcik tu nampak penyayang, adik tu manja masih perlu pantauan kakcik masih kecik lagi...

    BalasPadam
  8. anak2 tiada dosa, mak ayah yg mencorakkan mereka

    BalasPadam
  9. saya nampak pelangi keliling bulan. :D

    BalasPadam
  10. Semalam Nida ada lihat gambar tentang anjing yang meratapi kawannya yang kena langgar.. kemudian dibawahnya diselitkan gambar kisah anak kecil yang dilanggar dan tidak dihiraukan oleh masyarakat yg lalu kat kawasan tu di China..

    Hati terus berkata.. "Kadang-kadang haiwan itu lebih mulia dari manusia".. wallahualam

    BalasPadam
  11. Kakcik, tak apa tangankan anak. Itu tanda kita sayang mereka.

    BalasPadam
  12. Bagusnya Bangchik....mungkin kerana didikan dari ibunya.

    Apa kaitan dengan bulan tu?

    BalasPadam
  13. samalah firdaus pun kena tangan gak, melihat bang chik makan teringat firdaus, berselera ngn nasi : )

    BalasPadam
  14. acu dulu tak penah kena pukul dengan arwah ayah atau mak tapi sekali kena "cuit" telinga dengan arwah ayah sepelaung boleh dengar acu nangis...hehehehe

    BalasPadam
  15. ati kecik dulu kurang kasih sayang
    seorang ayah..

    jadi sekarang kami pastikan anak2
    cukup kasih sayang kami..insyaallah!

    BalasPadam
  16. sebagai orangtua harus sayang dengan anak2nya :)

    Info Event For Blogger: Percuma Samsung Galaxy Ace & RM1000, it's very easy to get, let's come and get it --> http://www.streetdirectory.com.my/streetdirectorymalaysia/

    BalasPadam
  17. tapi ramai manusia yg tak sayang anak sendiri

    BalasPadam
  18. teringin nk jmpa tuan imam dan si bongsu ahad ini. psl arituh depa x der kan?

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.